TYYÇ 6. DÜZEY (LİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI
|
TYYÇ 6. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI
TA:58 - MİMARLIK VE YAPI
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
1) İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
1) Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular.
1.1) Mimari tasarıma ilişkin gereksinimlerin belirlenmesi, tasarım süreçleri ve yöntemleri, sanatsal ve kültürel boyut, sürdürülebilirlik ve doğal çevre, yapım teknolojileri ve yapım yönetimi, tasarım araç ve teknolojileri bilir.
1.2) Mimarlık alanının kuramsal ve kavramsal bilgi birikimine sahiptir; dünya mimarlığını ve yerel mimarlığı tarihsel ve kültürel boyutları bilir;
1.3) Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir.
1.4) Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir.
1.5) Yapım ekonomisi ve yapım yönetimi konularını ve bunların yapılı çevre tasarımına etkilerini bilir.
1.6) Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir.
1.7) Mimarlık alanındaki bilgi teknolojilerine dayalı modelleme, tasarım, planlama, yapım yönetimi araçlarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
1) Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
2) Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
3) Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.
4) Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
5) Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
6) Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / planlama / tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.
|
2) Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır.
2.1) Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde analiz eder ve değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar çerçevesinde mimari proje programını oluşturur.
2.2) Mimarlık ve tasarım bilgi birikimini kullanarak sanatsal ve kültürel boyut, doğal ve yapılı çevrenin korunması ilkelerini gözeterek yaratıcı ve yenilikçi mimari tasarım fikri geliştirir ve sürdürülebilir mimari tasarım yapar.
2.3) Yapılı çevre uygulamalarında yer seçimi ve yerleşme yapar; mimari tasarım ile teknik tasarım, bina servis sistemleri tasarımı ve çevre tasarımını bütünleştirir; uygulama projesini hazırlar, tasarım ve yapım süreçlerini örgütler ve yönetir; bu amaçla çok disiplinli ekiplerle işbirliği içinde çalışır.
2.4) Mimarlık uygulamaları için modern yöntem, araç ve teknolojiler ile bilgi teknolojilerine dayalı modelleme, tasarım, planlama, yapım yönetimi araçlarını seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
1) Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir.
2) Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
3) Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür.
|
3) Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
3.1) İşbirliği ve liderlik yetilerine sahip şekilde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır.
3.2) Sorgular, soyut düşünceleri ifade eder, karşıt görüşleri değerlendirir ve ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeler.
3.3) Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözetir.
3.4) Disiplinler arası çalışmalarda bilgi üretimine yönelik taktik ve tasarlama stratejileri geliştirir.
3.5) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
3.6) Amacına uygun okur, yazar, fikirlerini ifade eder.
3.7) Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir.
3.8) En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
3.9) Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir.
3.10) Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir.
3.11) Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir.
3.12) Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
3.13) Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
5.3) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.4) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.5) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
5.6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
5.7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
5.8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
5.9) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5.10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.11) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde)
|
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
1) Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
2) Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular.
3) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
|
3) Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
3.1) İşbirliği ve liderlik yetilerine sahip şekilde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır.
3.2) Sorgular, soyut düşünceleri ifade eder, karşıt görüşleri değerlendirir ve ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeler.
3.3) Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözetir.
3.4) Disiplinler arası çalışmalarda bilgi üretimine yönelik taktik ve tasarlama stratejileri geliştirir.
3.5) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
3.6) Amacına uygun okur, yazar, fikirlerini ifade eder.
3.7) Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir.
3.8) En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
3.9) Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir.
3.10) Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir.
3.11) Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir.
3.12) Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
3.13) Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
4.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
4.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
5.3) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.4) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.5) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
5.6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
5.7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
5.8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
5.9) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5.10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.11) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde)
|
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
1) Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.
2) Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
3) Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
4) İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder.
5) Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir.
6) Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.
|
3) Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
3.1) İşbirliği ve liderlik yetilerine sahip şekilde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır.
3.2) Sorgular, soyut düşünceleri ifade eder, karşıt görüşleri değerlendirir ve ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeler.
3.3) Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözetir.
3.4) Disiplinler arası çalışmalarda bilgi üretimine yönelik taktik ve tasarlama stratejileri geliştirir.
3.5) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
3.6) Amacına uygun okur, yazar, fikirlerini ifade eder.
3.7) Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir.
3.8) En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
3.9) Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir.
3.10) Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir.
3.11) Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir.
3.12) Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
3.13) Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
4.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
4.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
5.3) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.4) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.5) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
5.6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
5.7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
5.8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
5.9) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5.10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.11) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde)
|
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
1) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
2) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
4) En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
|
3) Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
3.1) İşbirliği ve liderlik yetilerine sahip şekilde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır.
3.2) Sorgular, soyut düşünceleri ifade eder, karşıt görüşleri değerlendirir ve ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeler.
3.3) Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözetir.
3.4) Disiplinler arası çalışmalarda bilgi üretimine yönelik taktik ve tasarlama stratejileri geliştirir.
3.5) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
3.6) Amacına uygun okur, yazar, fikirlerini ifade eder.
3.7) Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir.
3.8) En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
3.9) Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir.
3.10) Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir.
3.11) Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir.
3.12) Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
3.13) Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
5.3) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.4) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.5) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
5.6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
5.7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
5.8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
5.9) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5.10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.11) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde)
|